Hem de
tenir en compte que la llengua vehicular del centre és, al menys en teoria,
tant el valencià com el castellà, però en la pràctica s’utilitza
majoritàriament el castellà, en part per poder comunicar-se amb tots els
immigrants que encara no parlen valencià. Els pares poden triar entre el
projecte lingüístic en castellà (PPEC) o en valencià (PPEV). Fins ara, els
alumnes trien majoritàriament el PPEC. La nostra assignatura, l’anglés, iguala
les cosses, perquè els alumnes tenen un nivell similar (descomptant els
anglesos, alemanys o alumnes del nord d’Europa, que tenen més nivell que els
altres). Esperem tindre desdoblaments, per a aprofitar al màxim l’aula d’anglès,
que compta amb una pissarra digital, connexió a internet i materials
audiovisuals per aprofitar al màxim les noves tecnologies. El nombre d’alumnes
en els desdoblaments oscil·la, idealment, entre tretze i quinze.
Descripció de l'alumnat
El
nostre alumnat és de tercer curs d’ESO, es a dir, que tenen entre 13 i 17 anys.
Es tracta d’un curs important, ja que els alumnes comencen el segon cicle de l’ensenyament
obligatori. En quant al centre, es troba localitzat al sud de la província
d’Alacant, en un poble d’uns 15000 habitants i on el valencià s’estudia a
l’escola però es parla poc al dia a dia dels alumnes. És un grup heterogeni
social, econòmica i culturalment, perquè es tracta de l’únic institut del
poble, i, per tant, tots els xics i xiques van al mateix centre. Com a la resta
del país, els primers anys del mil·lenni han experimentat molta immigració,
especialment de països de la resta d’Europa (Anglaterra, Romania, Bulgària o
Rússia, així com de Marroc o països llatinoamericans com Equador, Colòmbia o
Veneçuela).
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada